• Janet Kooren

FlipPas-maandprijs november uitgereikt in Hart van de Betuwe

TIEL Prijswinnares Murielle Spanhoff ontving zaterdag 9 december in Hart van de Betuwe de maandprijs van de maand november uit handen van prijzenpartner Margriet van Heesch. De prijs, een jaar lang eten en drinken ter waarde van 600 euro, bij Hart van de Betuwe en/of Restaurant De Betuwe, werd met de bijbehorende bloemen - beschikbaar gesteld door Meeuwsen Bloemen uit de Waterstraat- uitgereikt in de horecagelegenheid aan de Markt.

Murielle vertelt dat ze de FlipPas is gaan gebruiken op aandringen van Ingrid Oostendorp. ,,Ze sprak me een poosje geleden vermanend toe, dat ik nog geen FlipPas heb, ik moet haar nu dus eigenlijk heel erg bedanken," vertelt ze. ,,En mijn kinderen waren ook stomverbaasd dat het dus echt lukt om iets te winnen, die zijn super enthousiast." Murielle heeft een eigen bedrijf, TICO Consultancy. Ze houdt zich in het dagelijks leven bezig met onder andere leiderschapsontwikkeling, bij een aantal grote bedrijven. ,,Ik leer de mensen onder andere het leiding geven onder druk. Ik vind de FlipPas een goed initiatief" zegt Murielle. ,,Elk initiatief dat de ontwikkeling en leefbaarheid van de binnenstad van Tiel bevordert, is natuurlijk toe te juichen. Ik koop zelf zo veel mogelijk in de stad en breng dat ook over op mijn kinderen. Zij zijn natuurlijk toch van de internetgeneratie, maar als je iets in de winkel koopt, heb je het veel sneller en zie je ook wat je koopt. Het is af en toe moeilijk aan de buitenkant van een winkel te zien of ze deelnemen aan de FlipPas", vindt Murielle. In de maand december is dat minder moeilijk, de deelnemende bedrijven hebben allemaal een kerstboom gekregen met FlipPasjes als kerstversiering. En voor volgend jaar wordt gewerkt aan nog meer herkenbaarheid. Op die manier moet het duidelijker worden welke bedrijven er deelnemen aan de FlipPas.

BETUWE Maar ook het personeel in winkels en horecagelegenheden moet actief vragen of de klant een FlipPas heeft en punten spaart. ,,Om dat te bevorderen zijn wij begonnen met een challenge", zegt Margriet van Heesch. ,,Een medewerker die bijvoorbeeld om de FlipPas vraagt, scoort punten. Wie de meeste punten heeft krijgt een leuk cadeau, bijvoorbeeld een leuk reisje." Horecapersoneel krijgt natuurlijk te maken met allerlei soorten klanten. Ook daar wordt bij De Betuwe aandacht aan besteed. ,,We geven bijvoorbeeld trainingen hoe moet worden omgegaan met mensen die lijden aan dementie. Door de vergrijzing van de bevolking komt dat helaas steeds vaker voor", zegt Margriet. ,,Eigenlijk ben je een soort proefkonijn", zegt Margriet tegen de prijswinnares terwijl ze haar de prijs overhandigt. ,,We hebben net een nieuw systeem voor cadeaubonnen in de vorm van een pasje. Dat pasje wordt gekoppeld aan ons kassasysteem in het Grand Café op de promenade en in het restaurant aan de Hoog Kellenseweg. Met die pas kun je dan afrekenen, tot het tegoed op is."

Die prijs van 600 euro kan op verschillende manieren worden besteed. ,,Je kunt iedere week komen eten, maar als je bijvoorbeeld een feest wilt geven of een barbecue wilt organiseren kan dat natuurlijk ook." Murielle's kinderen willen graag een keer samen uit eten van de prijs. ,,Geen probleem natuurlijk, laat maar komen", zegt Margriet.

Info: www.flippas.nl, facebook.com/flippastiel, twitter.com/flippastiel

Foto: Murielle Spanhoff (links) ontvangt de FlipPas hoofdrpijs van de maand november uit handen van Margriet van Heesch (eigenares Grand Café Hart van de Betuwe).